onsdag 21 april 2010

brumma brumm brumm

Åker hemåt mot skövdelainen imorgon. kan inte garantera nånting , hem vill man ju och gärna fortast möjligt.. på fredag så blir det huskoll . är så nyfiken. Jag är onödigt kär i läget på kåken. men jag kan inte hjälpa att tycka att 2 minuter ner till badsjön inte är helt fel. sen att det är fullständigt bebott område är ju skitbra. även om gargaet måste byggas ut litegrann. men det får an planera efterår. vi har ju trotts allt varken köpt eller lagt någe bud än. eftersom vi itne vet fullt ut hur det känns invändigt ännu.

I veckan så kommer jag försöka varva detta med att vara verkstadsasocial med att var kungligt stabil på hemmaplan. det är ytterligare en skön sak med att få eget garge inom snar framtid. man är hemma och nära och inte iväg. vilket innebär att man kan pula där lite närsom .

Att jag fått lite andra arbetsuppgifter på jobbet gör också att fixartagen växer fram.
Jag kommer förmodilgen aldrig mer jobba inom olja/gas industrin. det är totalt kompetensdödande. det är kanske bättre betalt. men man känner ju att man är lite efter igen. När jag var nere i kristiansand då kom man tillbaka till byggtänket. nu har jag varit borta ett tag igen. och det gillar jag inte. men det känns som att jag kommer in i mina gamla takter igen. Att magne är nöjd med mig och johan är inte så konstigt. vi tar ansvar och gnäller inte över minsta småproblem. vi löser dom istället. Jag har faktiskt fått tillbaka det den härliga känslan i att vara elare. Kommer stå ut ett tag till som det med andra ord. Ja jag gillar mitt jobb igen =)

1 kommentar:

  1. Vill ha länk att titta på :-))))
    Skönt att du gillar att var elare igen, vi har lite el som behöver dras :-)
    kramkramkram

    SvaraRadera