söndag 27 februari 2011

Panelspån och golvont

Helgen som förflutit hitils har som föregående helg gått i källartecken.
fick börja lite lätt med att smäcka upp panel på den väggen där jag plcokat ner panel för att kolla fuktläget. som tur är så är ju väggen rättbyggd och således skall den inte bereda några som helst problem . och gött var väll det. panel är dyrt =)

efter att väggen fått sitt så åktes det iväg ytterligare en runda till byggmax för att inhandla material till den mellanvägg som vi ville ha på den plats där spaljen stog. detta för att ge stugan mer av en rumskänsla. samt att våra vedhylla skall vara i utrymmet mellan spis och vägg.

valet har varierat mellan cool tapet och något annat. valet för till slut på att dynga upp golv på väggen . det gjorde ju saker och ting lite smidigare eftersom det då räckte med spånskiva som bakrund. något som även ger bra skit att hänga tavlor =) detta innebär även denna gång ett flitigt användande av spikpistoleron =)

när det sen visade sig att det bidde fint. så kunde jag ju nu på morgonen inte låta bli att börja med golvet för att få en hint om slutresultat. och fränt blev det, så nu har jag gjort slut på de 9 paketen med golv jag hade. så jag får väll åka och shoppa lite mer idag. fast jag kan tycka att jag gjort mig förtjänt av lite hojmek också. eftersom jag fick hem lite leksaker till den i helgen =)

nu kan ni iallffall inte klaga på att jag itne uppdaterar med bilder =)

























































































































1 kommentar:

  1. Tjena Markus,

    Riktigt snyggt jobbat. En så bra renovering vill vi inte missa, så skicka gärna ett mejl till joelbyggla at gmail.com så kan jag berätta om ett förslag :)

    Joel

    SvaraRadera