måndag 8 februari 2010

Kameralekar nu igen

Fick tipset att börja fota i raw-format istället för som jag förut gjort i jpeg, något som är helt klockrent då man har mycket bättre kontroll över under och överexponering med mera då det inte är komprimerade bilder när man skall redigera om man vill det.

Att sedan mörka kvällar ger massa balla ideer för att testa och utforska fotograferandet är ju itne fel .

Den bilden som är på förklädet togs i läget bulb. d.v.s så länge som jag höll nere knappen så exponerades bilden. Det var helt mörkt i rummet och ljuset kommer enbart från en ficklampa som jag använde för att "måla" på väggen med. och få till extra mycket ljus där jag ville. notera y:et i vänster i bild. =).


Sedan gjorde jag slut på två tändsticksaskar i en flaska för att verkligen få till balla flammeffekter. korten är tagna med riktigt snabb slutartid i ett försök att fånga ögonblicksflammorna.. blev riktigt bra tyckte jag.








5 kommentarer:

  1. Wow..Riktigt Läckert :)
    Gillade den Blå ♥

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, riktigt läckert! Du skulle kunna göra snygga Photoshop-penslar av de där bilderna *ler*

    SvaraRadera
  3. Riktig snygga bilder..det måste ligga i släkten..eller hur Macke

    SvaraRadera