måndag 12 oktober 2009

garagedag med skumma ideér

Var ute en sväng i garaget idag för första gången på länge och skruvade på riktigt. det konstaterades att gasen var slut i bakdämparen och då är det ju inte mycket annat än att skruva isär cykeln lite.. Men när man ändå håller på så testade jag att prova ktm:ens däck och det ser ju helt klart skitballt ut =)

skulle vara riktigt kul att ha ett motardkit till enduron. problemet man står inför då är att dämparna är skogsanpassade och alldeles för mjuka. så jag tror att jag står över ett tag till. trotts allt så är det ju så att ktmen står inför ett smärre trimmjobb så att den skall gå ännu fortare runt banan så att jag kan köra ifrån bror på sviestad =)

TM:en är ju trotts allt bara till för att jag skall få ha lite kul och skvätta lera i skogen .



I övrigt så har det inte hänt så mycket sedan jag skrev här sist.. har börjat trivas bättre och bättre på jobbet. Dom religösa diskussionerna med våran egen fossmo går ibland heta och duggar lika tätt som stingtrosor på en springsteen konsert. Allt från bögar till death metal har avhandlats i veckan som gått. helt klart är att det aldrig är en lugn stund. och med en förvirrad kristendomstaliban till arbetskompis så blir dagarana allt annat än långtråkiga.

Blir nog eventuellt så att jag stannar kvar i norge till det finns något litet som håller mig kvar på hemmafronten. så till er i amiljen som läser så kan jag säga. att jag tänkte fortsätta åka litet fraktflygplan till jobbet =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar